torsdag 6. september 2012

Prosjekt: Puter "pale dots"

Jeg har blitt venn med symaskina! Ihvertfall litt venn. Jeg ble litt lei putene vi hadde i sofaen, og etter å ha trasket rundt og sett etter fine puter fant jeg ut at jeg heller måtte forsøke å sy noen selv. Jeg har funnet mange puter jeg liker, men så er det den prisen da...Mine er en smule inspirert av Hay. Sååå fine puter, men veldig dyre. Jeg har også en dille på "dots" som mange andre (Se NIB), og for tiden spesielt "big dots". Dermed ble putene litt påvirket av begge deler. Jeg er en novise på symaskina, og har brukt det jeg kan av hjelpemidler. Jeg har tegnet etter gamle putetrekk som utgangspunkt. Jeg har til og med tegnet strek der jeg skal sy for å sikre at jeg faktisk syr rett frem, ingen stiplete linje, men hel. I tillegg har jeg brukt vliselin for å forsterke stoffet, og vlisofix for å feste den store, grønne sirkelen. Deretter brukte jeg sikk-sakk søm rundt sirkelen. Knappene er tredd med stoff, kjøpt på Panduro. Geniale! For å sikre helt rund sirkel har jeg tegnet rundt en tallerken. Jeg driver nå på med et par puter til soverommet vårt også, glede seg! Hihi, jeg er nesten litt stolt av at jeg får det til. Jeg knoter en del, og putene bør nok ikke studeres av drevne syersker, men de er absolutt fine nok til å ligge i sofaen vår:) (NB: den sorte er fra Home & Cottage).

Og tusen takk til NIB-jentene som har anbefalt bloggen min i ROM123 denne måneden, så stas! Og det sammen med så fine folk, Shinedesing og Jeg er Jonathan. Takk!

I have made some new pillows. I have a "thing" for dots at the moment, and also dream about pillows from Hay. Mine are therefore inspired by both. (The black one are bought at Home & Cottage).


7 kommentarer:

NIB sa...

haha! jeg DØR! jeg har laget en pute som er helt lik din grønne med sirkel. i hva jeg kan se herfra omtrent samme farge! men jeg brukte bare sånn "tskirt" transfer.

vi assa! våre sofaer har det fint om dagen:)no need to say i love it:)

sol

ceciliegrut sa...

Så fine puter!

Jeg ønsker meg symaskin!! Har en gammel som henger fast i et bord, men den er så tungvind å bruke, og nå har undertråden begynt å surre seg.. hver gang!

Jeg får spandere på meg en ny tenker jeg.

klem

Unknown sa...

Beautiful pillows and lovely dot!
Have a lovely day!!
xx

re:signert sa...

Lekkert med bleke og transprante farger! Lanserte akkurat en kollesksjon for "smartpanel". La vekt på mange duse deilige utvannede pasteller. Håper det blir suksess! Over og ut her fra regnvåte Rosendal. Snarlig gjensyn. Signe

Unknown sa...

Så fine puter, kreativ og flink du :)
Riktig fin kveld!

klem Mari

Lidyll sa...

Looooooove it!!!:)

Sååå lekkersmekkert!:)

Klemmer fra meg

an-magritt sa...

Helt vidunderlige puter!!